LA DAMA DE REUS

Autor: CARRION, AMBROSI

Sección: CLÁSICOS - CLÁSICOS GRAL

LA DAMA DE REUS

LA DAMA DE REUS

12,50€ IVA INCLUIDO

Editorial:
PROA
Publicación:
01/10/2008
Colección:
PROA-TNC
Ver ficha completa

NO DISPONIBLE

Sinopsis

A La Dama de Reus, sobre un motiu llegendari català i, alhora, universal (una dona es veu forçada a bescanviar una nit d'amor a canvi de la vida del seu marit), Carrion s'encara obertament al món de les passions, amb una força i una llibertat que ni l'escena de preguerra i, menys encara, la de postguerra, li haurien permès. L'obra …

A La Dama de Reus, sobre un motiu llegendari català i, alhora, universal (una dona es veu forçada a bescanviar una nit d'amor a canvi de la vida del seu marit), Carrion s'encara obertament al món de les passions, amb una força i una llibertat que ni l'escena de preguerra i, menys encara, la de postguerra, li haurien permès. L'obra pren vida amb tanta força, que tot allò que havia pensat que havia d'envoltar i justificar la trama (l'emmarcament històric en la guerra dels Segadors, l'origen social de la dama, etc.) desapareix per donar-nos un combat entre sexes, fet d'atracció i de rebuig, de lliurament i de possessió, d'amor i de mort. El personatge de la Dama (i el Capitel·lo, que la complementa) és una figura semblant al Comte Arnau que el va perseguir durant tota la vida sobre el signe de la inquietud i la constant recerca: aquell «desig, etern desig! Voler i voler. / Ésser un vent que mai enlloc reposa», que expressa en un dels seus poemes.
Leer más

Más información del libro

LA DAMA DE REUS

Editorial:
PROA
Fecha Publicación:
Formato:
Normal tapa blanda (libros)
ISBN:
978-84-8437-464-0
EAN:
9788484374640
Nº páginas:
0
Colección:
PROA-TNC
Lengua:
CATALAN
Alto:
215 mm
Ancho:
132 mm
Sección:
CLÁSICOS
Sub-Sección:
CLÁSICOS GRAL
Ambrosi Carrion (Barcelona, 1888 - Cornellà de Conflent, 1973) va ser, en les primeres dècades del segle XX, un dramaturg de prestigi, hereu del Modernisme. La seva obra apuntava cap a la construcció d'una tragèdia en vers, destinada a dignificar l'escena catalana. Sobre dos motius: la reelaboració de la llegenda popular i la tradició clàssica o bíblica. Sota aquests signes -inquietud, recerca constant, vitalisme-, Carrion estrena El fill de Crist, Periandre, Clitemnestra, Epitalami i La núvia verge, entre d'altres. La seva obra topa amb els empresaris que volien un teatre més anodí. Ell, però, insisteix i en els anys trenta es mostra obert als nous corrents, com ara el teatre social (amb Molock i l'inventor). És, també, catedràtic de geografia i història de l'Institut Balmes de Barcelona i professor dels Estudis Universitaris per a Obrers, i president, el 1932, de l'Ateneu Enciclopèdic Popular. Exiliat el 1939, primer a Tolosa i després a París -on presideix el Casal de Catalunya-, continua escrivint, lliure dels condicionants d'empresaris i públic. Guanya diversos premis als Jocs Florals, entre els quals l'Ignasi Iglésias del 1950 amb La Dama de Reus. El 1972 publica Comte l'Arnau, una gran tragèdia que l'havia ocupat pràcticament tota la vida.

Otros libros en CLÁSICOS